Viborg Spillefolk

Forårsaflutning

Kære Spillefolk

Hermed indbydelse til forårsafslutning Søndag den 31. maj kl. 12 i De Frivilliges Hus.

Foreningen giver sædvanen tro: sild, 2 stk. smørrebrød, vand og lidt kage til kaffen.

Hans donerer øl, snaps og en skarp til alle – vi takker 

Sild a la Annelise

Kage fra Ingers Bager

HUSK derfor tallerken, bestik, glas, snapsglas, kaffe, kop m.m. + Sangbog.

Tilmelding senest søndag 24 maj – svar gerne allerede nu til undertegnede

Lidt mere info:

1. Vi er inviteret til at spille for Vridsted Menighedsråd den 29/11 kl. 16:00  – mere herom senere.

    Hans er kontaktperson

2. Datoer for søndagsspil efterår 2026: 30/8, 27/9, 25/10 og 6/12 (juleafslutning) 

3. Bestyrelsen er i gang med at planlægge et kursus med Rune Barslund søndag den 25/10 20 i forbindelse med vores planlagte søndagsspil – herom senere.

Med håbet om endnu en minderig søndag med godt humør og god musik .

 

                       På bestyrelsens vegne

                           Erik

 

På spillemandsfestival Ålborg

Lørdag den 18 april var Viborg Spillefolk inviteret til kursus og orkesterspil i Ålborg.

Vi var nogle fra Viborg Spillefolk, der tog imod invitationen og havde en dejlig, men selvfølgelig også lang dag.

De andre orkestre der var inviteret var: Østjyderne, Spillemandskredsen Nordjylland og Ålborg Danse- og Spillemandslaug.

Først var der workshop med Rune Barslund. Afsluttende med at spille for hinanden ud fra det vi havde lært i løbet af workshoppen.

Senere spillede de enkelte orkestre ca. 45 min. hver for de mange indbudte dansere.

Herefter, som afslutning, slog de 4 orkestre sig sammen og spillede indtil det hele sluttede kl. 23.

Efter en lang dag og en god oplevelse tog vi trætte og glade tilbage til Viborg.

Vi spiller folkemusik til dans og fornøjelse