Lørdag den 18 april var Viborg Spillefolk inviteret til kursus og orkesterspil i Ålborg.
Vi var nogle fra Viborg Spillefolk, der tog imod invitationen og havde en dejlig, men selvfølgelig også lang dag.
De andre orkestre der var inviteret var: Østjyderne, Spillemandskredsen Nordjylland og Ålborg Danse- og Spillemandslaug.
Først var der workshop med Rune Barslund. Afsluttende med at spille for hinanden ud fra det vi havde lært i løbet af workshoppen.
Senere spillede de enkelte orkestre ca. 45 min. hver for de mange indbudte dansere.
Herefter, som afslutning, slog de 4 orkestre sig sammen og spillede indtil det hele sluttede kl. 23.
Efter en lang dag og en god oplevelse tog vi trætte og glade tilbage til Viborg.